۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

رادیو نا کجا آباد #1

در پی یک موسیقی سنتی زیبا امواج رادیویی را بالا و پایین می کردم و از یک باند به باند دیگر و از یک فرکانس به فرکانس دیگر در پی لحظاتی برای آرامشم بودم ...

... کارشناس محترم برنامه را بشنوید...
چند ردیف آن سو تر
... آیا کسی هست که ....
و چند ردیف آن سو تر
...آیات 78 تا 88 توسط عبد الوارث امام....
و چند ردیف آن سو تر ناگاه
...هست شب یک شب دم کرده و خاک ... رنگ رخ باخته است ...
اندکی بر روی همین موج معطل شدم تا طنین موسیقی روحم را سیر کند ...
کنجکاو شدم تا بدانم چه برنامه ای است تا ازین پس پی گیری اش کنم . که مجری برنامه بعد از پایان موسیقی شروع کرد به حرف زدن :
.........................................................................................
مجری:شنوندگان محترم همچنان در خدمتون هستیم با برنامه ی " یک تحلیل مزخرف " و همون طور که مستحضرید در خدمت تحلیل گر وقایع تاریخی و سیا.سی دکترعبد الکریم نیلو هستیم بحث تا اون جایی ادامه پیدا کرد که گفتیم فردای این مملکت قابل پیش بینی نیست و البته تاریخ نشون داده که حتی پاپ ها و کلیسا در قرون وسطی همین شیوه ی حال حاضر رو در پیش گرفته بودن و دکتر فرمودن که وضع ما بی شباهت به جنگ های داخلی آمریکا در چند دهه ی پیش نیست و من الان کنجکاوم بدونم که چرا این طور فکر می کنید ؟
عبد الکریم نیلو : ببینید همون طور که میدونید در آمریکا سه دسته از افراد وجود داشتن :" آمریکای شمالی ها یا همون یانکی ها " ،" آمریکای جنوبی ها یا همون مردم عادی و مظلوم به علاوه برده های سیاهی که حاضر نبودند تابع یانکی ها بشن " و در نهایت " سیاه پوستهای تابع یانکی ها " که البته یانکی ها و سیاه های ذکر شده با هم سعی در غلبه کردن بر جنوبی ها داشتن و یانکی ها خوب می دونستند که از وحشی گری و فقر سیاه ها خوب میشه استفاده کرد تا جنوبی ها رو شکست بدن سیاه ها از هیچ وحشی گری و تجاوزی نمی ترسیدند چون هیچ چیز براشون اهمیت نداشت و فقر اونها رو به این کار ها وا می داشت !
مجری : پس یعنی شما فکر می کنید همون طور که در نهایت یانکی ها جنوب رو شکست دادن و شمال پیروز شد ما هم به همون سمت میریم ؟
عبد الکریم نیلو : البته که این طور نیست ! هیچ چیز از آینده قابل پیش بینی نیست ، من شاید بتونم بگم که این وقایع مشابه های قبلی هم داشته اما نمیتونم بگم که پایانش چی باشه ! البته اگر واقعیت را بخواهید من به پیروزی جنوبی ها در این وضع خوش بین ترم !
مجری : البته حتی پیروزی یانکی ها هم در نهایت به برقراری دموکراسی منجر شد ؟! این طور نیست؟
عبد الکریم نیلو : ببینید این روندیه که همه کشورها باید طی کنن یکی زودتر یکی دیرتر ! یکی در قرون وسطی دیگری چند دهه قبل یا مثلا همین اوکراین که چند ماه بیشتر از این اتفاقات براش نمی گذره ! یا روسیه که شاید چند قرن دیگه مردمش به خودشون بیان!
گرچه من به عنوان یک شهروند از اتفاقات آینده خیلی می ترسم اما این آتشیه که خاموش نمیشه و شاید فقط بشه زیر خاکسترش کرد !
مجری : به نظر من وضع خیلی پیچیده تر ازین حرفاست مردم ما دچار یک جور دو دستگی افراطی شدند گرچه شمالی ها در اقلیتند اما هم قدرت و پول بیشتری دستشونه هم در خیلی چیزها مثل دین افراطی ترند !
عبد الکریم نیلو : موافقم اما ببینید بعضی از جنوبی ها هم دیگه الان چیزی برای از دست دادن ندارند! این خطرناک تره!
مجری : خوب از شنوندگان محترم دعوت می کنم که به تصنیف زیبای دل مجنون با صدای استاد شجریان توجه کنید تا با ادامه برنامه در خدمتتون باشیم .
... در دل و جان خانه کردی ...عاقبت ...هر دو را ویرانه کردی ...عاقبت..
...ای دل مجنون..
.................................................................................................
و من در عجبم ! که چطور در این امواج کنترل شده چنین مکالماتی رد و بدل می شود ! شاید تب کرده ام و شاید هم رادیویی بیگانه است !
اما این که اف ام است!
صبر می کنم تا با پایان موسیقی دوباره برنامه را پی گیری کنم ، موسیقی که تمام می شود با تمام وجود منتظرم تا ادامه ی برنامه ی "یک تحلیل مزخرف " را بشنوم ، صدای بانویی بر امواج سوار می شود و از این بلندگوهای قدیمی در اتاقم پخش می شود :
.................................................................................................
شنوندگان محترم در خدمتتون هستیم با رادیو ناکجا آباد زمان به وقت ناکجا آباد 35 سال نوری و 7 قرن و خورده ای به دلیل کمبود وقت برنامه ی "یک تحلیل مزخرف " را نیمه تمام رها می کنیم و در ادامه اخبار ورزشی ...
................................................................................................
و من که مانده ام این دیگر چیست بر من نازل شده ! و این موج تا ابد با من خواهد بود ! با میخ و چسب و هر چیز که دستم برسد این موج را روی رادیوام ثابت می کنم!








 
افراد آنلايند کنترک hit counter